MTN Logo MTN TechBlog
Εταιρεία Θέσεις Εργασίας Καταστήματα MTN Καταστήματα MTN Επικοινωνία e-Store Ιδιώτες Επιχειρήσεις MyMTN
Smartphones Tablets Gadgets Internet MTN news How-To: Beginners How-To: Advanced Safety Viral

Πόσο διαφέρουν οι διαδικτυακές προτιμήσεις των παιδιών ανά τον κόσμο

Πόσο διαφέρουν οι διαδικτυακές προτιμήσεις των παιδιών ανά τον κόσμο

Η Kaspersky Lab παρουσίασε την τελευταία της έκθεση με ευρήματα σχετικά με τη χρήση υπολογιστών από παιδιά. Η ανάλυση δείχνει ότι, κατά μέσο όρο, τα παιδιά σε όλο τον κόσμο επικοινωνούν, παίζουν και έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο για ενήλικες μέσω υπολογιστών, λιγότερο από ότι πριν από ένα χρόνο. Παρόλα αυτά επισκέπτονται πιο συχνά ιστοσελίδες που εμπεριέχουν πληροφορίες για ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα. Το τελευταίο θέμα παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα παιδιά που κατοικούν στη Βόρεια Αμερική, την Ωκεανία και την Ανατολική Ευρώπη.

Η έκθεση καλύπτει μία δωδεκάμηνη περίοδο από τον Μάιο του 2016 μέχρι τον Απρίλιο του 2017, παρουσιάζοντας ανώνυμα στατιστικά από τις λύσεις της Kaspersky Lab για υπολογιστές Windows και Mac, με ενεργοποιημένη τη λειτουργία Γονικού Ελέγχου. Επίσης, παρουσιάζεται το ποσοστό επισκέψεων ή οι απόπειρες επισκέψεων σε ιστότοπους με δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο, που εμπίπτουν σε μία από τις επτά πιο δημοφιλείς προκαθορισμένες κατηγορίες*: Διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας, Αλκοόλ, Καπνικά Προϊόντα, Ναρκωτικά, Ηλεκτρονικά Παιχνίδια, Λογισμικό, Ήχος, Βίντεο, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Περιεχόμενο για ενήλικους.

Παιδιά δημιούργησαν λογαριασμούς σε ιστοσελίδες επικοινωνίας (όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, messengers ή emails ) στο 61% των περιπτώσεων, ενώ τους δώδεκα προηγούμενους μήνες (από τον Μάιο του 2015 μέχρι τον Απρίλιο του 2016) το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 67%. Τα παιχνίδια έπεσαν στο 9% από 11% που ήταν και οι επισκέψεις σε ιστοσελίδες με περιεχόμενο για ενηλίκους πλέον αγγίζουν το 1,2% αντί για 1,5%. Ωστόσο, οι επισκέψεις σε ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα αυξήθηκαν από το 9% – της προηγούμενης περιόδου – σε 14%. Το ενδιαφέρον των παιδιών για ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για λογισμικό, ήχο και βίντεο έχει επίσης αυξηθεί από 3% σε 6%.

Όπως δήλωσε η Anna Larkina, Web-content Analysis Expert της Kaspersky Lab,

Παρατηρούμε μια μεγάλη στροφή στην online δραστηριότητα των παιδιών από υπολογιστές σε φορητές συσκευές. Τα παιδιά πλέον χρησιμοποιούν τους υπολογιστές για να επισκεφθούν ιστοσελίδες που δεν έχουν αντίστοιχη εφαρμογή για κινητά ή που είναι προτιμότερη η προβολή τους σε μεγαλύτερες οθόνες. Αυτό ενδέχεται να εξηγεί για ποιο λόγο η δημιουργία λογαριασμών – σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης – από υπολογιστές έχει μειωθεί, ενώ το ποσοστό των ιστοσελίδων με περιεχόμενο που σχετίζεται με “αλκοόλ, τσιγάρα, ναρκωτικά” αυξάνεται. Η μείωση του μεριδίου των παιχνιδιών δεν σημαίνει ότι τα παιδιά παίζουν λιγότερo ηλεκτρονικά παιχνίδια, απλώς τείνουν να επιλέγουν μερικούς ιστότοπους και να “κολλούν” σε αυτούς, ενώ μπορεί να σπαταλούν αρκετό χρόνο παίζοντας

Η έκθεση δείχνει επίσης ότι τα παιδιά που περνούν τις περισσότερες ώρες κάνοντας chat προέρχονται από τον αραβικό κόσμο, όπου το 89% των ανιχνεύσεων σχετίζεται με ιστότοπους επικοινωνίας. Τα παιδιά της Βόρειας Αμερικής που χρησιμοποιούν υπολογιστές για τον σκοπό αυτό είναι τα λιγότερα στον κόσμο, με το ποσοστό τους να μην ξεπερνάει το 28% των περιπτώσεων. Οι ιστοσελίδες που σχετίζονται με ναρκωτικά, αλκοόλ και καπνικά προϊόντα είναι πιο δημοφιλείς στη Βόρεια Αμερική (32%), την Ωκεανία (30%) και τη Δυτική Ευρώπη (26%), ενώ τα παιδιά από τον αραβικό κόσμο είναι λιγότερο πιθανό να επισκεφτούν τέτοιες ιστοσελίδες. Η κατηγορία των παιχνιδιών υπολογιστών ακολουθεί το ίδιο μοτίβο: είναι πιο δημοφιλής στη Βόρεια Αμερική (20%), την Ωκεανία (20%), τη Δυτική Ευρώπη (18%) και λιγότερο δημοφιλής στον αραβικό κόσμο (2%). Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η Άπω Ανατολή ξεχωρίζει στην κατηγορία του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αντιπροσωπεύει το 13% των ανιχνεύσεων εκεί, ενώ ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι μόλις 5%. Τα παιδιά στην Άπω Ανατολή χρησιμοποιούν επίσης λογισμικό και ιστότοπους για ενήλικες περισσότερο από τα παιδιά ίδιας ηλικίας σε άλλες περιοχές.

Οι λύσεις Kaspersky Total Security και Kaspersky Internet Security περιλαμβάνουν λειτουργία Γονικού Ελέγχου για να βοηθήσουν τους ενήλικες να προστατεύσουν τα παιδιά τους από online απειλές και να αποκλείσουν ιστότοπους ή εφαρμογές με ακατάλληλο περιεχόμενο. Η Kaspersky Lab προσφέρει επίσης τη λύση Safe Kids που επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν τι κάνουν, τι βλέπουν ή τι αναζητούν τα παιδιά τους online σε όλες τις συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των φορητών συσκευών, και να λαμβάνουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να συμπεριφέρονται με ασφάλεια στο διαδίκτυο.

*Οι κατηγορίες των ιστοσελίδων που μπορούν να αποκλειστούν από τη μονάδα Γονικού Ελέγχου των λύσεων της Kaspersky Lab είναι:

  • περιεχόμενο για ενηλίκους
  • αλκοόλ, καπνικά προϊόντα και ναρκωτικές ουσίες
  • ηλεκτρονικά παιχνίδια
  • ηλεκτρονικό εμπόριο
  • ακατάλληλη γλώσσα
  • τυχερά παιχνίδια και στοιχηματισμός, λαχεία και κληρώσεις
  • ερωτήματα ανακατεύθυνσης HTTP
  • διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας
  • αναζήτηση εργασίας
  • ειδησεογραφικά μέσα ενημέρωσης
  • θρησκείες, θρησκευτικές οργανώσεις

λογισμικό, ήχος, βίντεο
βία
όπλα, εκρηκτικά, πυροτεχνήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Η Cisco παρουσιάζει το δίκτυο του μέλλοντος που μαθαίνει, προσαρμόζεται και εξελίσσεται

Internet

Η Cisco παρουσιάζει το δίκτυο του μέλλοντος που μαθαίνει, προσαρμόζεται και εξελ...
Η Cisco παρουσίασε νέες λύσεις δικτύωσης, οι οποίες συνιστούν μία από τις πλέον σημαντικές καινοτομίες στον τομέα της επιχειρηματικής δικτύωσης. Αποτε...
Ακόμη πιο εύκολη η εικονική πραγματικότητα χάριν στο VR180 format της Google!

Smartphones

Ακόμη πιο εύκολη η εικονική πραγματικότητα χάριν στο VR180 format της Google!
Η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας βρίσκεται για τα καλά στο επίκεντρο τους τελευταίους μήνες, με την πλειοψηφία των εταρειών τεχνολογίας να προσπ...
Η MTN χορηγός και φέτος του Nicosia Beer Festival!

MTN news

Η MTN χορηγός και φέτος του Nicosia Beer Festival!
Η ΜΤΝ ήταν χορηγός για ακόμη μία χρονιά του Nicosia Beer Festival, ενός από τα πιο σημαντικά ψυχαγωγικά και καλλιτεχνικά δρώμενα της Λευκωσίας που έχε...
Η Samsung διοργανώνει διαγωνισμό σχεδιασμού για αξεσουάρ τηλεοράσεων QLED TV

Gadgets

Η Samsung διοργανώνει διαγωνισμό σχεδιασμού για αξεσουάρ τηλεοράσεων QLED TV
Η Samsung ανακοίνωσε τον πρώτο διεθνή διαγωνισμό σχεδιασμού για αξεσουάρ τηλεόρασης σε συνεργασία με το Dezeen, το πρωτοπόρο περιοδικό design και αρχι...
Το Nakefit είναι το απόλυτο αξεσουάρ του καλοκαιριού!

Viral

Το Nakefit είναι το απόλυτο αξεσουάρ του καλοκαιριού!
Το καλοκαίρι έφτασε και σιγά σιγά έχουν αρχίσει οι εξορμήσεις στις παραλίες για την πλειοψηφία του κόσμου, επομένως, δεν θα μπορούσαμε να βρούμε καταλ...
Η Google σε βοηθά να βρεις δουλειά μέσα από το Google Search

Internet

Η Google σε βοηθά να βρεις δουλειά μέσα από το Google Search
Η αναζήτηση εργασίας αποτελεί μια καθημερινή ενασχόληση για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, επομένως, αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι ιδιαίτερ...
el